SEO kurz: Od základů přes strategie až k byznysu

Nový kurz

SEO. Komplexní obor často vnímaný jako “black box”. Vždyť se v něm potkává práce na obsahu s technickými aspekty. Data s kreativním přístupem. Obor, který klade vysoké nároky na dlouhodobou strategii, prioritizaci a zároveň vyžaduje schopnost agilně reagovat na trendy. Když ale víte, jak na věc, je SEO nesmírně efektivní.

Připravili jsme SEO školení, která vás naučí SEO nejen “dělat”, ale především nad ním přemýšlet. V kontextu oboru, priorit i byznysu. Provedeme vás základy, vysvětlíme principy, ukážeme strategie. 

Tenhle SEO kurz je ideální pro juniory, co se chtějí SEO systematicky naučit, ale i pro manažery, kteří potřebují uřídit specialistu nebo externí tým a chybí jim přesah. Koncentrované know-how bez zbytečné teorie, ale s potřebnou mírou detailu tam, kde je třeba.

19+

hodin obsahu

13

lekcí

4K

rozlišení
6 490 Kč (bez DPH)
Poslední aktualizace kurzu 10. 1.: Přidali jsme ukázku, jak zpracovat TECH SEO audit

Online SEO kurz, který nemá v Česku konkurenci

Pro e-shopy, magazíny i lead generation weby

S Romanem se na SEO podíváte optikou manažera a optimalizaci si usadíte do marketingového mixu. Získané know-how o technickém SEO, obsahu, link buildingu i reportingu a vyhodnocování využijete při práci na většině typů webovek, e-commerce, B2C i B2B projektů, bez ohledu na obor.

8+ let praxe koncentrovaných do 15+ hodin

Alza.cz, Generali Česká pojišťovna, Aukro.cz, mBank, Srovnejto.cz. To je jen stručný výčet značek, kterým Roman pomáhal zlepšit organický výkon webu. A tak jako byl efektivní při práci na nich, je efektivní i v předávání know-how a praktických tipů. Ať je můžete co nejdříve vyzkoušet v praxi.

Přesahy a inspirace od špičkových hostů

Jak nabriefovat copywritera, automatizovat některé procesy díky AI nebo na maximum využít synergii s PPC? I o tom budou speciální lekce a praktické příspěvky od hostů z dalších oborů. Tak jako je komplexní obor SEO je komplexní i tenhle kurz.

SEO se mění a tohle školení s ním

Videa ve 4K kvalitě máte k dispozici 1 rok od zakoupení. A to včetně nových lekcí, aktualizací a rozšíření. Ty budou reagovat nejen na nové směry a trendy, ale i na zpětnou vazbu od vás, zákazníků, a podněty z trhu.

Pevné základy pro juniory, přesahy pro pokročilé i manažery

Pevné základy podložené praxí

Se SEO začínáte, chcete se ho naučit maximálně efektivně a co nejrychleji začít s praxí? Naučíme vás vše podstatné. Na konkrétních příkladech. Systematicky, efektivně.

Nové impulsy a inspirace od expertů

Základy SEO zvládáte, ale přešlapujete na místě a hledáte nové směry a cesty? Nakoukněte pod ruce expertům na SEO a inspirujte se jejich tipy, radami a poznatky z praxe. 

Přesahy a manažerský pohled

Vlastníte e-shop, staráte se o celkový marketing značky, máte “pod sebou” SEO specialistu nebo agenturu? V kurzu se naučíte, jak SEO aktivity řídit, prioritizovat, ale i kontrolovat, aby dávaly smysl a přinášely výsledky.

Osnova kurzu

1

1 Úvod: Vývoj oboru a manažerský pohled

1 h 14 min

Už bezmála 20 let kolují zvěsti, že SEO je "mrtvé" a není třeba se jím zabývat. V první lekci se přesvědčíte o opaku. I v roce 2024 je SEO důležitou součástí nejen digitálního marketingu, ale i online byznysu. Obor je to dynamický a v čase se mění nejen přemýšlení a priority, ale i samotné rozhodování SEO manažerů.

2

2 Obsahové SEO: Klíčová slova a search intent

1 h 8 min

Bez práce na obsahu to nejde. Kvalitní, přínosný a užitečný obsah je první (nikoli ale jediný) z pilířů optimalizace. Zjistěte, na jaké typy ho dělit a co musí SEO specialista vědět o klíčových slovech nebo search intentu.

3

3 Technické SEO: Best practices pro první kroky

1 h 24 min

URL, HTML, sitemap, noindex, JSON-LD, FID… Zorientujte se v základních pojmech a pronikněte do technického SEO tak, abyste sami věděli, kde začít, nebo mohli efektivně koordinovat agenturní, nebo vlastní lidi. Buďte bez obav: Tuhle lekci zvládnou i ti, co si s technikáliemi příliš netykají.

4

4 Link building: Od filosofie po první zpětné odkazy

3 h 38 min

Off-page SEO. Třetí a v SEO komunitě i nejvíc rozporuplný pilíř. Nalijme si v téhle lekci čistého vína, nebo, chcete-li, link juicu: Dozvíte se, jak vypadá ideální stav, jestli ho lze dosáhnout. A naučíte se i konkrétní metody. A to nejen od Romana, ale díky bonusovému videu z prezenčního Digisemestru i od Zdeňka Dvořáka, matadora české linkbuildingové scény.

5

5 Klíčová slova: Rešerše, analýza a metriky, bez kterých to nejde

1 h 2 min

Víte, co lidé na internetu hledají a jak (moc) to hledají? Po téhle lekci už to vědět budete. Naučíte se, kdy a jak se pustit do rešerše klíčových slov, a v jakých případech se neobejdete bez komplexní “klíčovky”. Pěkně na příkladech z praxe.

6

6 Vyhodnocování SEO: Webová analytika, KPI a reporting

1 h 30 min

Funguje to? To vám prozradí analytické a monitorovací nástroje. V téhle lekci se dozvíte, co všechno můžete z dostupných nástrojů vyčíst. Jak tato data přetavit do SEO metrik ideálních pro sledování. Jak nad tím vším přemýšlet z pohledu KPI´s. I to, jak by měl vypadat reporting.

7

7 SEO strategie: Prioritizace a symbióza s dalšími plány

1 h 40 min

Kde začít a co si nechat na později? V téhle lekci se dozvíte, jak práce na SEO prioritizovat. S ohledem na to, co jste “přečetli” v klíčovce, ale i na byznysové priority. Seznámíte se s ukázkami konkrétních SEO strategií i s tím, jak SEO zasadit do frameworku STDC.

Bonusové lekce

1

1 AI a ChatGPT pro SEO prakticky

1 h 20 min

Ne nadarmo mluví Bill Gates o AI jako o největší revoluci za posledních 30 let. Především nástroj ChatGPT proměňuje i SEO. Jak ho efektivně a smysluplně využít? To na konkrétních příkladech z e-shopu Pilulka.cz ukáže Vojta. Michal pak v rozhovoru nastíní, jak vypadá budoucnost SEO, jaká bude role AI, ale třeba i nová podoba SERPu.

2

2 Analýza klíčových slov komplexně

2 h 15 min

Analýza klíčových slov. Základní kámen a odrazový můstek mnoha projektů. A také výraz, který se každý měsíc hledá zhruba 500krát. Naučíte se, jak na ni: Kde začít, na co si dát pozor i to, kde a jak lze práci na “klíčovce” zefektivnit.

3

3 Propojení SEO a PPC

45 min

Výsledky vyhledávání jsou jedny. Ale dělí se o ně více kanálů a typů výsledků. Placených i neplacených. Zjistěte, díky praktickým ukázkám, jak je držet v symbióze, na maximum využívat jejich potenciál a synergii. A těšte se i na automatizovaný skript pro Google Sheets, který s tím pomůže.

4

4 Obsah pro SEO a řízení jeho tvorby

1 h 15 min

Někdy SEO strategie stojí a padá s tvorbou obsahu. Jak tedy vypadá obsahová strategie, skvělý brief pro copywritery, dobře zpracovaný obsahový audit nebo samotný proces tvorby? O to (a mnoho dalšího) se podělí Michal.

5

5 Tutorial pro nástroje Marketing Miner, Ahrefs, GSC a Screaming Frog

3 h 15 min

Bez správných nástrojů to nejde. Ani v SEO. Vybrali jsme pro vás 4 “must have” nástroje každého SEO konzultanta. Marketing Miner představí jeho spoluzakladatel Tomáš. A rovnou přidá 3měsíční přístup zdarma. S Ahrefs vás seznámí Michal, který pro něj 4 roky pracoval. A potykáte si i s nástroji Google Search Console nebo Screaming Frog, které vám usnadní a zefektivní práci.

6

6 Ukázkový TECH SEO audit od eVisions

36 min

Jsou SEO audity a pak “SEO audity” v opravdu velkých uvozovkách. Takové, které si spácháte za pár minut online, nebo audity podle unifikované šablony. Jejich kvalita? Obvykle nízká. A přínos? Často nulový. Marek z eVisions vám ale v téhle bonusové lekci ukáže, jak na technický audit v praxi. S použitím nástrojů, jako jsou Google Search Console, Screaming Frog, PageSpeed Insights a další. Vysvětlí vám kontext a poradí, jak zjištěné výstupy prioritizovat.

Kurzem vás provede

Roman Teuschel

SEO konzultant

Roman Teuschel začal s online marketingem v Alza.cz jako copywriter. Během 4 let v dresu největšího českého e-shopu přesedlal od tvorby obsahu k SEO. Následovalo kratší období na volné noze a pak už práce v největší SEO agentuře v Česku, eVisions. Tady se ze seniorního SEO konzultanta, který řídil projekty s největšími rozpočty na SEO v ČR, vypracoval na CEO mezinárodní divize, která se mimo jiné zaměřuje na SEO pro zahraniční klienty a expanzi. Dokáže tak na SEO nahlížet optikou klienta, freelancera i agentury, hledat a nacházet funkční a efektivní řešení, propojovat specialisty a těžit z přesahů.

Kurz, který dynamicky reaguje na změny v e‑commerce

Pravidelně aktualizujeme starší lekce a přidáváme nový obsah. Díky roční licenci k němu máte přístup zdarma.

  • 10. 1. 2024

    Přidání lekce Přidali jsme ukázku, jak zpracovat TECH SEO audit

    Marek Foršt v novém bonusovém videu ukazuje, jak vypadá technický audit webu v podání největší SEO agentury v Česku a na Slovensku. Tohle know-how využijete pro e-shopy, lead gen weby a další.

  • 10. 1. 2024

    Bonusové video Rozšířili jsme lekci o SEO nástrojích o crawler Screaming Frog

    Jde o velmi oblíbený nástroj používaný pro crawlování webů, a tedy pro kontrolu jejich technické kondice. Marek Foršt vám ukáže, jak ze Screaming Frogu vytěžit maximum.

  • 10. 1. 2024

    Úprava lekce Do lekce o analýze klíčových slov jsme přidali názorný tutorial

    Rozšiřujeme dosavadní lekci o klíčovce. Dominik Voženílek jde názorně a do detailu. Od metodiky přes sběr a namnožení dat až po čištění v Excelu, OpenRefinu a interpretaci.

  • 10. 1. 2024

    Bonusové video Zdeněk Dvořák, expert na link building, v našem SEO kurzu

    Zdeněk Dvořák aka Linki. To je 13+ let zkušeností a obrovská dávka inspirace v každé jeho přednášce. Tak se inspirujte jeho praktikami, pohledem na LinkSpam update nebo tipy, jak hledat odkazové příležitosti.

Hodnocení

Chcete přidat vlastní hodnocení?

Přihlásit se a přidat hodnocení

Pomáháme se vzděláváním nejen jednotlivců

Vy se (často) ptáte, my odpovídáme

  • Se SEO zatím nemám žádnou zkušenost. Je kurz vhodný i pro mě?

    Rozhodně! Náš SEO kurz jde od základů. Nezbytnou a nutnou teorii ale doplňují praktické ukázky. Díky videoformátu se navíc můžete k obsahu vracet, klidně i opakovaně. Takže budete perfektně připraveni i na druhou polovinu kurzu, která už je o pokročilejších metodách a best practice

    Jestli jste v digitálním marketingu úplný nováček, doporučujeme začít online kurzem Digitální marketing v souvislostech s Ondřejem Slámou. Nebo si vyhradit dostatek času na samostudium a SEO kurz sledovat opravdu, OPRAVDU pozorně! :)

  • V SEO už pracuji a základy mám zmáknuté. Bude pro mě kurz přínosný?

    Určitě. Tenhle kurz SEO je vhodný i pro mírně pokročilé a mediory. Na začátku si zopáknete a “zaktualizujete” základy. A na ně navážeme pokročilejšími technikami, strategiemi pro obsahové i technické SEO. Taky si povíme více o prioritizaci, ukážeme si praktické AI prompty pro ChatGPT, které používá e-shop Pilulka… Zkrátka, i pokročilejší SEO konzultanti dostanou dávku inspirace a postřehů.

  • Jsem manažer a nepotřebuju velký detail. Spíš tipy, jak SEO řídit a jak se na něj kouknout v kontextu celého digitálního marketingu. Dozvím se to v kurzu?

    Ano. Roman hned do několika lekcí promítl svoje vlastní zkušenosti, ale i postřehy z workshopů právě pro C-level manažery a další lidi ve vedení. Kurz navíc umožňuje přeskočit lekce “pro specialisty” i průběžné testy a zaměřit se jen na “manažerský” obsah.

  • Je SEO kurz vhodný i pro specialisty z dalších disciplín?

    Bezesporu. Copywriteři si prohloubí know-how v oblasti obsahového SEO a rozšíří si ho o link building a technické SEO. Přínosné pro ně budou lekce o analytice, měření, strategii nebo tutoriál pro nástroje Ahrefs a Marketing Miner. Mimochodem, do něj vám dáme přístup na 3 měsíce zdarma.

    PPC a performance marketéři ocení přesahy, které jim pomůžou hledat styčné body právě se SEO týmem. A pro vývojáře a webové designéry je tenhle kurz “must have”, pokud chtějí tvořit “SEO friendly”, tedy vyhledatelné a nalezitelné weby.

  • Jak je to s přístupy do kurzu a jejich trváním?

    Přístup k celému kurzu budete mít 1 rok od zaplacení. A to včetně všech aktualizací, které během roku připravíme. Po roce pak můžete licenci opět prodloužit za zvýhodněnou cenu. Mimochodem, prodlužuje ji každý třetí účastník.

  • Co musím udělat pro získání certifikátu?

    Po každé lekci následuje automaticky vyhodnocovaný test. Hranice úspěšnosti pro získání certifikátu je 80 % v průměru ze všech lekcí. Pro finální hodnocení mají všechny lekce stejnou váhu.

  • Jak kurz zaplatit?

    Nejrychlejší je online platba kreditkou nebo debetní kartou. Kurz je pak dostupný prakticky hned. Zaplatit můžete i převodem: na e-mail vám pošleme zálohovou fakturu s platebními údaji a vy ji uhradíte. Jakmile platba dorazí, dáme vám vědět a kurz zpřístupníme. To ale pár dní trvá. A proto doporučujeme platbu kartou.

  • Můžu si opravit výsledky testů pokud nejsem spokojen/á?

    Samozřejmě. Pokud si budete chtít výsledné hodnocení opravit na vyšší hodnocení, je možné si celý kurz po jeho dokončení restartovat a absolvovat znovu. Tuto možnost máte dvakrát. Po restartu kurzu se smažou veškeré předchozí aktivity, nepůjde se na ně tedy odvolávat a finální hodnocení se bere vždy z vašeho nejlepšího pokusu.

  • Chci koupit víc licencí, máte pro mě výhodnější nabídku?

    Ano, máme. Firmám, které chtějí proškolit např. nováčky, marketingové specialisty v týmu nebo talentované brand manažery, nabízíme multilicence. Výhodnější cena startuje na třech registracích a stačí si o ni napsat na mail info@digisemestr.cz. Navíc si částku můžete dát do nákladů, a tak odepsat z daní.

  • Zajímá mě ještě něco jiného. Komu se ozvat?

    Napište nám na info@digisemestr.cz. Na příjmu jsme i na Facebooku Digisemestru.

Diplom, který nedostaneš zadarmo

Na konci každé lekce tě čeká test, kde zúročíš všechny staré i nové vědomosti. Pokud se ti podaří naše zkoušky složit, získáš Diplom o úspěšném absolvování SEO kurzu. Jako každý certifikát vydaný pod hlavičkou Digisemestru je i tento podmíněný poctivou přípravou – a dobře to ví i zaměstnavatelé.

Konec skrolování, vzhůru do studia

Naše kurzy posunuly dál už víc než 5000 marketérů. Přidejte se k nim i vy. Klidně hned.

Naše další kurzy

Nový kurz

Právo v marketingu a e-commerce s Petrou Dolejšovou

7+

hodin obsahu

12

lekcí

4K

rozlišení

Bez definic a bez paragrafů. Prakticky, lidsky a na příkladech. Co víc, na příkladech, které vás pobaví, dojmou a možná i zvednou ze židle. Taková jsou školení práva v marketingu od Petry Dolejšové. A takový je i tenhle online kurz.

Petra vás v něm provede situacemi, se kterými se můžete jako marketéři běžně setkat, a naučí vás, jak si při nich chránit záda. Jako klient, ale i jako dodavatel. Vezme to jednoduše, zábavně a komplexně. Od autorských práv až k zablokovaným účtům na sociálních sítích.

Být marketingový profesionál totiž neznamená jen bravurně ovládat reklamní systémy nebo vymýšlet kreativní kampaně. Ale i vědět, kudy vede hranice zákona, a překračovat ji buď vědomě, nebo vůbec
 

Aktualizováno 4. 12.

E-commerce marketing: Prakticky a od těch nejlepších

50+

hodin

28

lekcí

35

specialistů

Vše důležité, co potřebujete vědět o digitálním marketingu pro e-shopy, na jednom místě. Strukturovaně. Srozumitelně. Zkrátka, tenhle kurz od Digisemestru je investice do vzdělání, která se vám mnohonásobně vrátí.

Oslovili jsme nejlepší lektory. A ti připravili lekce, které pokrývají e-commerce marketing v celé jeho šíři: Od SEO, obsahu, UX, analytiky přes PPC systémy a sociální sítě až po základy práva, cenotvorby nebo tipy pro zahraniční expanzi. Žádný jiný e-commerce kurz v Česku není tak komplexní a orientovaný na praxi.

Navíc jsme nezávislí. Neprodáváme konkrétní aplikace, služby, nástroje, ale vzděláváme. Nikoho neprotežujeme, nic nezamlčujeme. Představujeme e-commerce v celé jeho šíři.

Aktualizováno 6. 10.

Brand Academy: Jak budovat značky s YYY agency

13+

hodin obsahu

11

lekcí

20+

lektorů a hostů

Spustili jsme pro vás Brand Academy, nejnabušenější online kurz o brandbuildingu v Česku. Pomůže vám budovat lepší značky nebo nastartovat kariéru v brand managementu. Nadšené reakce prvních absolventů potvrzují, že pokud se chcete vzdělávat v budování značek, jste na nejlepším místě.

Aktualizováno 29. 3.

Prodávej na Facebooku s Honzou Bartošem

14+

hodin

15

lekcí

4K

rozlišení

Honza Bartoš se věnuje Facebook reklamě přes 10 let. Jen za poslední rok se svým týmem proinvestoval kolem 100 milionů korun. My jsme se rozhodli jeho postupy natočit a nabídnout i tobě.

Chceš se naučit prodávat na Facebooku? Honza ti ukáže celý proces od vytvoření první kampaně až po pokročilejší techniky. Vysvětlí ti všechny pojmy a dostaneš ukázky jeho práce a případové studie.

Zajímají tě pokročilé strategie? Máš se na co těšit. Naučíš se, jak ziskově prodávat tuctové produkty, jak škálovat účet a jak ti může automatizace a strojové učení usnadnit práci. V bonusových lekcích zjistíš, co vše má vliv na výkon reklamy, jak pracovat s novými účty a jak nastavit cíle s klientem. Každý si přijde na své!

Digitální marketing v souvislostech s Ondřejem Slámou

7+

hodin

9

lekcí

4K

rozlišení

Digitální marketing se neustále mění, vyvíjí se. To, co platilo (a fungovalo) včera, už dnes nemusí. O to důležitější je mít pevné základy a přemýšlet v souvislostech. Máte-li tenhle fundament, dokážete vystavět funkční digitální strategii, reagovat na nové trendy i rozhodovat o prioritách.

Nicméně většina školení a kurzů na českém trhu se „zpátky ke kořenům“ nevrací. Věnuje se jedné specializaci, často velmi detailně, ale bez přesahu do ostatních disciplín a potřebného nadhledu. Proto jsme společně s Ondřejem Slámou připravili tenhle kurz.

Díky němu získáte přehledný, souvislý, nestranný a pevný základ. A to od člověka, který má 15 let zkušeností. Ze strany inzerenta (e-shopu jako Alza.cz), agentury, médií, ale i konzultanta na volné noze.

Best of Marketing Festival: Učte se od největších jmen světového marketingu

11+

hodin obsahu

14

lekcí

4K

rozlišení

10 let Marketing Festivalu a 14 nejvlivnějších osobností světového digitálního marketingu. S originálními, někdy provokativními myšlenkami, které definovaly a měnily marketingový svět.

E-mail marketing od A do Z s Pavlem Polou

15+

hodin

17

lekcí

4K

rozlišení

E-mail marketing je nejvýdělečnější on-line kanál, ale spousta firem nedovede jeho potenciál využít. Pavel Pola pomáhá zlepšovat jeho výkon ve velkých firmách, ale radí i samotným výrobcům e-mailových nástrojů.

Pokud máš ambici stát se v e-mail marketingu opravdovým profíkem a chceš se mu věnovat na plný úvazek, je tenhle kurz přesně pro tebe. Přes 440 slajdů prezentace, stovky konkrétních příkladů a čísel a kompletní pokrytí celé problematiky.

PPC reklama: Strategické řízení digitálních kampaní

11+

hodin

4

lektoři

4K

rozlišení

Kampaně neplní stanovené cíle, zároveň už ale nevíte, jak jinak je nastavit. Obhájit investice do brandových kampaní je pro vás stejně tak těžké jako je vyhodnotit. A data z Google Analytics vám už dávno nestačí k tomu, abyste si poskládali přesný obrázek o placených kanálech. 

Pokud se alespoň v jednom z předchozích tvrzení poznáváte, tento kurz je přesně pro vás! Zjistíte, kde mají vaše kampaně potenciál a jak ho maximálně vytěžit. A hlavně to, jak kampaně vyhodnocovat a obhájit si alokaci rozpočtů.

Více než 10 let zkušeností jsme shrnuli do 8 lekcí nabitých praktickými příklady a konkrétními tipy, které můžete okamžitě použít.

Více licencí za lepší cenu

Díky kurzům od Digisemestru snadno zaškolíte nováčky nebo posunete celý marketingový tým. A následně si ověříte, jestli rady našich expertů padly na úrodnou půdu. Vždyť součástí kurzů jsou průběžné testy a diplom rozhodně nedáváme zadarmo.

Pro firmy máme výhodné multilicence - více přístupů za lepší cenu.

Vzděláváme velké i malé firmy

Chcete vědět o všech novinkách z Digisemestru jako první?

Marketing Festival s.r.o., Renneská třída 393/12, Štýřice, 639 00 Brno, IČ 01646486, Obchodní podmínky, +420 739 018 712, info@digisemestr.cz

Tvorba webu

logo-hexa

Hexa Design

gopay logo comgate logo