Pokuta 7,7 milionu korun za špatnou rozesílku obchodních sdělení. I tak může vypadat účet za neznalost. Právo v marketingu je komplexní, mnohdy komplikované a ze strany marketérů často opomíjené.
Proto je tu kurz Petry Dolejšové. Ve 12 lekcích vám přehledně naservíruje vše, co jako marketér, majitel e-shopu nebo tvůrce webu, potřebujete vědět - abyste se vyhnuli zbytečnému mrzení, právním sporům i pokutám.
Společně s Petrou si uděláte audit svých znalostí a firemních procesů v oblastech, jako jsou autorská práva, GDPR, branding a ochrana značky, pravidla recenzí, slev nebo spoluprací s influencery.
Složité právní definice a paragrafy? Na ty zapomeňte. Petra vám vše vysvětlí prakticky, lidsky a na konkrétních příkladech.
Po zadání kódu DIGIFRIDAY získáte 30% slevu
5 990 Kč (bez DPH)Petra to v kurzu bere od autorských práv přes GDPR až k zárukám. Pokrývá tak všechny oblasti, se kterými se dnes a denně v praxi potkáváte. A často možná ani netušíte, na jak tenkém ledě bruslíte.
„Když to neumíš vysvětlit jednoduše, pak tomu nerozumíš,“ tvrdí Petra. A tenhle online kurz budiž důkazem, že ona právu rozumí perfektně. Místo paragrafů nadhled a vtip. Místo komplikované právničiny lidskost a srozumitelnost.
Petřin kurz je natřískaný příklady (ano, často i fuck-upy), na kterých vám ukáže, kde všude můžete narazit, nebo lépe… jak se nárazu vyhnout. Žádné teoretizování, ale situace a ukázky, ze kterých si odnesete konkrétní doporučení.
K celému kurzu i jednotlivým lekcím se můžete podle potřeby vracet a mít ho jako “checklist” všech vašich aktivit. K dispozici ho máte na půl roku. A to včetně aktualizací, které pokryjí důležité změny.
Správa sociálních sítí, tvorba grafiky, textů, ale i příprava placených kampaní. Tady všude číhají právní záludnosti, které vás můžou stát reputaci, klienta i nemalý balík.
Víte, jak (ne)můžete komunikovat slevy, kde je hranice klamání spotřebitele a jaké povinnosti máte v případě reklamací, záruk a vratek? I na to si v kurzu posvítíme.
Znalost práva byla a ještě pořád je konkurenční výhoda. Bohužel pro úroveň marketingu, bohudík pro vás. Tak ji využijte a rozšiřte svůj přehled, kompetence a know-how.
55 min
Začínáme zostra. Autorská práva jsou pekelně náročné téma. Je autorským dílem mapa? Nebo třeba GIF? Smíte na firemních sítích přesdílet obsah třetích stran? A jak je to s nápady a kreativními myšlenkami? Můžete si je ve výběrcích a tendrech ochránit, aby je druhá strana nemohla bez vašeho požehnání použít? A kde vede hranice mezi inspirací a vykrádáním? Slibujeme, že po zkouknutí téhle hodinové lekce budete mít jasno. A to díky trefným příkladům z praxe.
16 min
“Petro, přišel nám divný mail o tom, že máme zaplatit pár desítek tisíc za použití fotky z fotobanky. Je to scam?” Někdy je. A někdy bohužel není. Z vymáhání peněz za neoprávněné použití fotek se stal pořádný byznys. O to byste měli být opatrnější. V lekci se dozvíte, jak minimalizovat rizika při pořizování fotek, ale třeba i fontů z nejrůznějších bank obsahu. A jakým fotkám se v marketingu pro jistotu úplně vyhnout, aby z toho nebylo mrzení.
37 min
Je smlouvou komunikace v chatu? A odsouhlasením ceny pak třeba to, že na zprávu dám like? V téhle lekci se společně s Petrou podíváte na to, jaké 3 náležitosti musí smlouva mít, aby byla opravdu smlouvou. Dostanete praktické tipy, jak by měla vypadat objednávka, jak ve smlouvě rozpadnout cenu, abyste se vyhnuli 15 kolům nezaplacených iterací. Zjistíte, proč byste kromě smlouvy za dílo měli řešit i licenci a jak je to s díly, která vytvoříte coby zaměstnanci. Prakticky, srozumitelně a samozřejmě na příkladech.
40 min
40 minut, které vám dají pevné základy pro práci s AI nástroji. Kdo má autorská práva k vizuálu, který vygeneroval nástroj Midjourney? Vy? Midjourney? Někdo jiný? Nikdo? V lekci zjistíte, jak je to s autorstvím a následnou (ne)ochranou výstupů z AI. Dozvíte se, proč je zásadní, na jakých datech se nástroj učil, proč byste se raději měli vyhnout promptům v duchu “Milá AI, vygeneruj mi to ve stylu XY” a jak je to s avatary podle skutečných postav.
42 min
Je slogan “Redbull vám dává křídla” zřejmou nadsázkou, nebo klamáním spotřebitele? Můžete se v komunikaci srovnávat s konkurencí? V téhle lekci vás Petra skrze příklady ze světa i z ČR nasměruje, kudy vedou hranice zákona a na konkrétních příkladech ukáže, kdy se vlastně může i vyplatit je vědomě překročit. Kromě toho dostanete tipy, jak ve výprodejích pracovat s kouzelným slovíčkem “až”, aby z toho nebylo mrzení. Zjistíte, co je to vábivá reklama, ambush marketing nebo free ride a proč se těmhle taktikám raději vyhnout.
30 min
Jako marketéři si musíte dávat pozor na to, aby vaše reklama nebyla v rozporu s dobrými mravy nebo třeba nepracovala s motivy strachu. Nahotinky tedy do reklamy nepatří (pokud nemají souvislost s produktem). A co dál? Petra vás provede příběhy, které se opravdu staly, a ukáže vám na nich, co si v reklamě ještě můžete dovolit a co je za hranou. Dojde i na greenwashing a jeho budoucnost a na shrnutí toho, co si (ne)můžete dovolit u marketingu alkoholu, zbraní, cigaret, léků a doplňků stravy.
38 min
Must have lekce pro agentury, firmy i influencery. Protože “flastr” za chybně zpracovanou spolupráci můžete dostat všichni. V lekci se dozvíte, co všechno by měla obsahovat smlouva mezi infuencerem a značkou, nebo agenturou. Jak vypadá dostatečné označení spolupráce (nápověda: Hashtagy “ad” nebo “barter” to nejsou) a Petra přidá i konkrétní tipy, jak našlapovat v oblastech, jako jsou influencerské příspěvky o alkoholu, doplňcích stravy nebo třeba dietních potravinách.
1 h 5 min
Tahle čtyři písmena… potíte se? GDPR je přitom vlastně dost jednoduchá záležitost. Stačí si osvojit pár základních pojmů a pravidel. Vědět, co všechno jsou osobní údaje, které informace spadají do zvláštních osobních údajů - a s těmi v marketingu ideálně nepracovat vůbec. Mít jasno v tom, kdo je správce a kdo zpracovatel. A rozumět pravidlům pro e-mailing, navolávání, analytiku a cookies. Díky vybraným příkladům to ale bude hračka!
Ukázka z lekce
43 min
Rozjíždíte nový byznys a pod vašima rukama vzniká nová značka? Pak velmi pečlivě poslouchejte. Protože prevence je vždycky lepší než řešení následků. Dozvíte se, jak konkrétně postupovat, aby značka v budoucnu fungovala nejen marketingově, ale i z pohledu práva. Jaké registry si prolustrovat, abyste vyhnuli budoucím sporům, třeba o doménu nebo účet na sociálních sítích. Dozvíte se, jestli potřebujete ochrannou známku, nebo je to ve vašem případě zbytečný náklad. A s jakými náklady počítat?
Ukázka z lekce
25 min
Tlačítková novela platí od ledna 2023, nicméně ne všem přešla do krve. V této lekci se od Petry dozvíte, jak je to s (ne)ověřováním recenzí, co s recenzemi dělat můžete (vybrat si ty nejlepší na web?) a co je naopak zakázáno (promazávat recenze, co se mi nelíbí?). Detailně se pak zaměříme na komunikaci slev. Tak aby byly v souladu s pravidlem 30 dnů, ale zároveň atraktivní pro vaše zákazníky. A dojde i na švejkoviny a hraniční řešení.
16 min
Máte na e-shopu informaci o tom, kdy zboží zákazníkovi doručíte? Ne? Chyba. Jde totiž o jednu z nových povinností, kterou přinesla tlačítková novela. Textového freestylu se nemůžete dopustit ani na objednávkovém tlačítku. I to má svá pravidla. A stejně tak jsou konkrétní pravidla pro komunikaci omezení v doručení, dopravy nebo způsobu platby. Petra vám v téhle lekci shrne, co a kde byste na svém e-shopu měli mít. A přidá příklady, jak to (ne)dělat.
36 min
Tlačítková novela v roce 2023 poměrně zásadně změnila pravidla pro reklamace. Víte, jak konkrétně? Petra vám na konkrétních příkladech vysvětlí, kdy můžete reklamaci zamítnout a kdy ji naopak musíte uznat. Řekne vám i to, jaký je rozdíl mezi reklamací a zárukou. A na co si dát pozor, pokud se rozhodnete dobrovolně poskytnout i záruku. Na závěr vám udělá pořádek i v tom, jak je to s vrácením zboží.
5 min
Neznalost zákona neomlouvá. Nikoho. Snaživého juniora ani ostříleného matadora. Znalost práva v marketingu by měla patřit do povinné výbavy každého, kdo se považuje za marketingového profíka. V tomto videu si shrneme nejdůležitější body celého kurzu, které stojí za zapamatování.
Petra je advokátka na volné noze. Specializuje se na právo v marketingu a e-commerce, ochranu značky, dat a umělou inteligenci. Za více než 10 let proškolila přes 500 firem a 42 000 lidí. Ve svých školeních a přednáškách se vyhýbá paragrafům, složitým definicím a teorii a naopak sází na lidský jazyk a srozumitelnost. I díky tomu se stala Osobností roku 2023 v projektu WebTop100. Ráda se s vámi setká ve své FB skupině Právo v marketingu.
Hodnotilo 53 zákazníků
Chcete přidat vlastní hodnocení?
Přihlásit se a přidat hodnoceníDíky moc za kurz, marketing smysluplně a zábavně, jedině od Petry Dolejší. Díky Digi, Petro :)
bohaté na informace
lidsky podané
informace z šedé zóny
zabavné
Přednášky od Petry by mohli zařadit na Netflix. Školení je záruka dobré zábavy a kvalitních informací, které si díky jedinečné formě opravdu zapamatujete... A smlouvy, VOP a další materiály, o které se nám ve Freelo stará, je radost číst nebo konzultovat. Kéž by takto srozumitelně a lidsky fungovalo více právních kanceláří.
Petra umí perfektně vysvětlovat složité právní věci srozumitelně a na příkladech tak, aby to bylo jasné.
Ano, do kurzu Petra vybrala příklady a know how, které využijete v roce 2024 i v dalších letech. A když se cokoli zásadního změní, dáme vám vědět v aktualizacích, lekce zaktualizujeme nebo doplníme informace. Pro čerstvé novinky z oblasti práva pak doporučujeme Petru sledovat na sítích (LinkedIn,Facebook), odebírat její newsletter nebo se přidat do skupiny Právo v marketingu.
Do určité míry ano. Petřina dlouhodobá mise je, aby firmy služby právníků nevyužívaly zbytečně tam, kde nejsou třeba. V kurzu vám Petra řekne, co si zvládnete ošetřit sami a kde už se právník hodí. A když si i přesto nebudete jistí, můžete se zeptat ve skupině Právo v marketingu.
Přístup do kurzu a ke všem aktualizacím budete mít 6 měsíců od pořízení. Po 6 měsících si licenci můžete na další půlrok prodloužit. A pak klidně znovu a znovu a…
Kurz není určený advokátním kancelářím a advokátům. U nich si vyhrazujeme právo od digitálně uzavřené smlouvy odstoupit. Ptáte se proč? Protože se v kurzu zaměřujeme i na hranici mezi inspirací a vykrádáním. A ne všichni Petřini konkurenti umí tuto hranici určit. Nicméně pokud jste advokát, etiku a hranici pro inspiraci ctíte, napište nám na info@digisemestr.cz a kurz vám rádi zpřístupníme.
Nejrychlejší je online platba kreditkou nebo debetní kartou. Kurz je pak dostupný prakticky hned. Zaplatit můžete i převodem: na e-mail vám pošleme zálohovou fakturu s platebními údaji a vy ji uhradíte. Jakmile platba dorazí, dáme vám vědět a kurz zpřístupníme. To ale pár dní trvá. A proto doporučujeme platbu kartou.
Po každé lekci následuje automaticky vyhodnocovaný test. Hranice úspěšnosti pro získání certifikátu je 80 % v průměru ze všech lekcí. Pro finální hodnocení mají všechny lekce stejnou váhu.
Samozřejmě. Pokud si budete chtít výsledné hodnocení opravit na vyšší hodnocení, je možné si celý kurz po jeho dokončení restartovat a absolvovat znovu. Tuto možnost máte dvakrát. Po restartu kurzu se smažou veškeré předchozí aktivity, nepůjde se na ně tedy odvolávat a finální hodnocení se bere vždy z vašeho nejlepšího pokusu.
Ano, máme. Firmám, které chtějí proškolit např. nováčky, marketingové specialisty v týmu nebo talentované brand manažery, nabízíme multilicence. Výhodnější cena startuje na třech registracích a stačí si o ni napsat na mail info@digisemestr.cz. Navíc si částku můžete dát do nákladů, a tak odepsat z daní.
Napište nám na info@digisemestr.cz. Na příjmu jsme i na Facebooku Digisemestru.
Samozřejmě, že ano! A hned v mnoha ohledech. Většinu informací a základních principů prezentovaných v kurzu je možné běžně využít i na Slovensku. Není zatím možné aplikovat informace z lekcí, které se věnují e-shopům, slevám a recenzím – tady se totiž v legislativě lišíme.
“Výpalné” v řádu desítek tisíc korun za řádně zaplacenou fotku z fotobanky. Zablokovaný účet na sociální síti. Kampaň, na které tým vyšíval dva roky, a pak skončila v… koši. Databáze plná dat, se kterou ale nemůžete pracovat.
Některé z nočních můr, pardon, skutečných příběhů marketérů. A přitom se jim dalo vyhnout.
S tímhle kurzem si budete jistější v tom, co děláte. Dost možná získáte i náskok před konkurencí, která právo neřeší. A v neposlední řadě i certifikát, který může zvýšit důvěru zákazníků ve vaše služby.
Naše kurzy posunuly dál už víc než 5000 marketérů. Přidejte se k nim i vy. Klidně hned.
SEO. Komplexní obor často vnímaný jako “black box”. Vždyť se v něm potkává práce na obsahu s technickými aspekty. Data s kreativním přístupem. Obor, který klade vysoké nároky na dlouhodobou strategii, prioritizaci a zároveň vyžaduje schopnost agilně reagovat na trendy. Když ale víte, jak na věc, je SEO nesmírně efektivní.
Připravili jsme SEO školení, která vás naučí SEO nejen “dělat”, ale především nad ním přemýšlet. V kontextu oboru, priorit i byznysu. Provedeme vás základy, vysvětlíme principy, ukážeme strategie.
Tenhle SEO kurz je ideální pro juniory, co se chtějí SEO systematicky naučit, ale i pro manažery, kteří potřebují uřídit specialistu nebo externí tým a chybí jim přesah. Koncentrované know-how bez zbytečné teorie, ale s potřebnou mírou detailu tam, kde je třeba.
Vše důležité, co potřebujete vědět o digitálním marketingu pro e-shopy, na jednom místě. Strukturovaně. Srozumitelně. Zkrátka, tenhle kurz od Digisemestru je investice do vzdělání, která se vám mnohonásobně vrátí.
Oslovili jsme nejlepší lektory. A ti připravili lekce, které pokrývají e-commerce marketing v celé jeho šíři: Od SEO, obsahu, UX, analytiky přes PPC systémy a sociální sítě až po základy práva, cenotvorby nebo tipy pro zahraniční expanzi. Žádný jiný e-commerce kurz v Česku není tak komplexní a orientovaný na praxi.
Navíc jsme nezávislí. Neprodáváme konkrétní aplikace, služby, nástroje, ale vzděláváme. Nikoho neprotežujeme, nic nezamlčujeme. Představujeme e-commerce v celé jeho šíři.
E-mail marketing je nejvýdělečnější on-line kanál, ale spousta firem nedovede jeho potenciál využít. Pavel Pola pomáhá zlepšovat jeho výkon ve velkých firmách, ale radí i samotným výrobcům e-mailových nástrojů.
Pokud máš ambici stát se v e-mail marketingu opravdovým profíkem a chceš se mu věnovat na plný úvazek, je tenhle kurz přesně pro tebe. Přes 440 slajdů prezentace, stovky konkrétních příkladů a čísel a kompletní pokrytí celé problematiky.
Spustili jsme pro vás Brand Academy, nejnabušenější online kurz o brandbuildingu v Česku. Pomůže vám budovat lepší značky nebo nastartovat kariéru v brand managementu. Nadšené reakce prvních absolventů potvrzují, že pokud se chcete vzdělávat v budování značek, jste na nejlepším místě.
Digitální marketing se neustále mění, vyvíjí se. To, co platilo (a fungovalo) včera, už dnes nemusí. O to důležitější je mít pevné základy a přemýšlet v souvislostech. Máte-li tenhle fundament, dokážete vystavět funkční digitální strategii, reagovat na nové trendy i rozhodovat o prioritách.
Nicméně většina školení a kurzů na českém trhu se „zpátky ke kořenům“ nevrací. Věnuje se jedné specializaci, často velmi detailně, ale bez přesahu do ostatních disciplín a potřebného nadhledu. Proto jsme společně s Ondřejem Slámou připravili tenhle kurz.
Díky němu získáte přehledný, souvislý, nestranný a pevný základ. A to od člověka, který má 15 let zkušeností. Ze strany inzerenta (e-shopu jako Alza.cz), agentury, médií, ale i konzultanta na volné noze.
Kampaně neplní stanovené cíle, zároveň už ale nevíte, jak jinak je nastavit. Obhájit investice do brandových kampaní je pro vás stejně tak těžké jako je vyhodnotit. A data z Google Analytics vám už dávno nestačí k tomu, abyste si poskládali přesný obrázek o placených kanálech.
Pokud se alespoň v jednom z předchozích tvrzení poznáváte, tento kurz je přesně pro vás! Zjistíte, kde mají vaše kampaně potenciál a jak ho maximálně vytěžit. A hlavně to, jak kampaně vyhodnocovat a obhájit si alokaci rozpočtů.
Více než 10 let zkušeností jsme shrnuli do 8 lekcí nabitých praktickými příklady a konkrétními tipy, které můžete okamžitě použít.
10 let Marketing Festivalu a 14 nejvlivnějších osobností světového digitálního marketingu. S originálními, někdy provokativními myšlenkami, které definovaly a měnily marketingový svět.
Díky kurzům od Digisemestru snadno zaškolíte nováčky nebo posunete celý marketingový tým. A následně si ověříte, jestli rady našich expertů padly na úrodnou půdu. Vždyť součástí kurzů jsou průběžné testy a diplom rozhodně nedáváme zadarmo.
Pro firmy máme výhodné multilicence - více přístupů za lepší cenu.
Marketing Festival s.r.o., Renneská třída 393/12, Štýřice, 639 00 Brno, IČ 01646486, Obchodní podmínky, +420 739 018 712, info@digisemestr.cz