☝️BLACK FRIDAY☝️ 30% sleva na naše kurzy! Využijte pouze do neděle 24. 11. slevový kód DIGIFRIDAY ✅

-

Dnů

-

Hodin

-

Minut

-

Sekund
Kurz Brand Academy pohledem režiséra Adama Kotisy

Kurz Brand Academy pohledem režiséra Adama Kotisy


7 minut čtení

Brand Academy je v tuto chvíli náš produkčně nejnáročnější kurz. Zjednodušeně kurz, do jehož natáčení a postprodukce jsme dali nejvíc času a úsilí ze všech. Natáčeli jsme 11 celých dní na 20 různých lokacích a celkově jsme na kurzu strávili kolem 5 měsíců. Do týmu jsme přibrali Adama Kotisu, aby nám pomohl zajistit požadovanou kvalitu takto náročného projektu. Jak výroba kurzu probíhala z pohledu Adama? Co se při tom naučil? Přinášíme pohled z trochu jiné perspektivy – od režiséra kurzu.

Adam Kotisa se živí videotvorbou více než 6 let. Spolupracuje se značkami jako Hyundai, Business Factory, Jetsurf USA, Shoptet, Aktin, Freeport, Kappa, Tesco či Marketing Festival. Kdykoliv máme požadavek na náročnější scénu nebo složitější projekt, externě spolupracujeme.

Níže nabízím přepis rozhovoru, který jsem s ním vedl o jeho práci na Brand Academy



Adame, v čem byl kurz Brand Academy jiný než řekněme “běžná zakázka”?

Bylo to jiné úplně ve všem. První rozdíl je velké množství lidí, kteří na tom pracovali. Zadání chodilo od spousty lidí, spousta lidí na to musela schvalovat. Více různých lidí dodávalo podklady. Bylo těžké zkoordinovat zadání grafiky, animací, znělek. Je to poměrně zajímavá produkční výzva, když spolu na výrobě vzdělávacího kurzu pracují dva větší týmy: výrobce kurzu a agentura. A všichni to chtějí mít dokonalé :)

YYY agency měla extra vysoké požadavky na kvalitu – mě ale potěší, když na kvalitě někomu záleží. 

Jak celý projekt hodnotíš zpětně?

Hodnotím to vlastně na výbornou. Jsem spokojený s výsledkem. Myslím si, že jsme opravdu vytvořili kvalitní kurz o budování značek. Z obsahového hlediska i z hlediska formy, kterou mohu lépe posoudit. 

Projektu jsem sice věnoval minulý rok prakticky 5 měsíců svého života. Ale určitě toho nelituji.

Co bylo na projektu nejsložitější?

Nejsložitější na tom byl časový press při natáčení. V jednom natáčecím dni se vystřídalo hned několik hostů. A to byli velmi významní lidé na vysokých pozicích, kteří jsou opravdu hodně vytížení. Třeba Milan Duda z CZC.cz, Nela Maťašeje z Direct pojišťovny či Josef Havelka. Museli jsme se vždy trefit do konkrétního časového okna. To znamená skončit na jedné lokaci, sbalit veškerou techniku a světla, přejet přes celou Prahu a znovu provizorní studio postavit. Na to jsme měli vždy omezený čas a museli jsme hodně improvizovat. 

O čas se hrálo ale vlastně i v postprodukci. Lektoři z YYY agency byli opravdu pečliví v revizích dodávaných videí a nebylo výjimkou, že jsem musel zpracovat třeba i 100 připomínek k jednomu videu. V jednu chvíli tak bylo třeba vyřešit připomínky a vedle pracovat na zpracování dalších videí, tak aby bylo vše dodáno včas. Jako úzké hrdlo se tady nečekaně ukázal i výpočetní výkon.

Co ses díky práci na Brand Academy naučil?

Mě to celé hodně posunulo. Stavěli jsme dvě desítky scén, všechny byly něčím specifické. Na každém místě narazíte na problémy, které musíte flexibilně řešit a přizpůsobit se. Takže tohle byl vlastně skvělý trénink. Ať už samotné kreativity v návrhu scén, ale také v tom, jak lépe improvizovat a poradit si např. s opravdu špatnými světelnými podmínkami. 

Přemýšlím, že jsem se hodně naučil i o tom, co to vlastně znamená takový velký kurz produkčně zvládnout a uvést na trh. A vlastně nejde jen o tu produkci a organizaci, ale i o pohled na samotný business spojený s kurzem. Připravoval jsem např. teaser ke kurzu nebo různé videomateriály pro kampaně. Líbilo se mi, že jste mne zapojili i do interních procesů. Mohu sledovat, jak se kurz prodává a jaká je zpětná vazba zákazníků na jednotlivá videa. 

Je fajn mít možnost nahlédnout pod pokličku a neskončit zakázku jen samotným odevzdáním videa.

Která epizoda byla nejsložitější na výrobu?

To se asi nedá říci. Každá měla nějaká svá specifika. Co se týče natáčení, tak nejsložitější byla epizoda Tomáše Hrábka, kterou jsme natáčeli venku, za chůze, ve Stromovce. Protože to natáčení probíhalo cca 4-5 hodin, museli jsme se přizpůsobit tomu, jak se bude pohybovat slunce... No a jít 4 hodiny pozpátku s kamerou na stabilizátoru taky nebyl úplně med. 

Druhá věc, co byla opravdu výzva bylo natáčení v divadle. Zadání bylo natočit tuto lekci ve stylu Show Jana Krause. Akorát o budování značek. Bylo potřeba natáčet na 6 kamer a režie této epizody byla určitě nejsložitější ze všech. Jsem moc rád, že jsme nakonec nerealizovali živou kapelu, kterou si Tomáš původně přál. 

Která epizoda je tvoje nejoblíbenější?

Nakonec se mi asi nejvíc líbí právě ta s Tomášem Hrábkem. Je to zkrátka něco úplně jiného než člověk sedící u stolu nebo v křesle a vysvětlující nějaké pojmy. Tady je to hodně akční, má to přirozenou flow a tak. Investice do toho zkusit něco jiného se tady za mě určitě vyplatila. 

Stalo se během natáčení něco, na co rád vzpomínáš?

Docela dobrá situace byla, když jsme natáčeli scény k úvodnímu, představujícímu videu k celému kurzu. Možná si vzpomenete, že se ve videu kolem druhé minuty ozve “TESTOSTERONEX”. Tak to jsme tvořili v Brně, ve vietnamské drogérií, kterou jsme si sice pronajali, ale oni ji nakonec odmítli zavřít. Takže jsme to natáčeli za provozu. A lidi vč. prodavaček byli celkem překvapeni, když tam Tomáš Hrábek řval metalovým hlasem do mikrofonu: TESTORONEEEEX. Asi tak 7x. Abychom měli více pokusů. 

A bylo to mnohem víc, ale ne všechno můžeme úplně publikovat. 

Na jaké projekty se těšíš v roce 2023? 

Letos to vypadá na hodně výživný rok. Chystám nové spolupráce s automobilkami, to mě hodně baví. Stejně jako minulý rok budu točit velkou reklamní kampaň na podporu brandu jednoho z mých klientů. Bohužel tam mám NDA a nemůžu víc říct. A budu natáčet hned několik větších českých konferencí. 

Celkově se budu letos mnohem víc orientovat na tvorbu videí pro kampaně a spolupráce s marketéry. To mě i díky Digisemestru začalo hodně naplňovat. 
 

Díky za rozhovor a těším se na další společné projekty.

Brand Academy: Jak budovat značky s YYY agency

13+

hodin obsahu

11

lekcí

20+

lektorů a hostů

Spustili jsme pro vás Brand Academy, nejnabušenější online kurz o brandbuildingu v Česku. Pomůže vám budovat lepší značky nebo nastartovat kariéru v brand managementu. Nadšené reakce prvních absolventů potvrzují, že pokud se chcete vzdělávat v budování značek, jste na nejlepším místě.

7 490 Kč bez DPH

Chci vědět více

Líbí se vám článek?
Sdílejte jej s přáteli!


Autor článku

Jindřich Fáborský | | |

Jindřich Fáborský již více než 13 let zvedá standardy marketingového vzdělávání v České republice prostřednictvím svých projektů. Je zakladatelem Marketing Festivalu, jedné z nejvýznamnějších marketingových konferencí v Evropě. Jeho další projekt Digisemestr každoročně vzdělává 250 marketérů a přispívá k rozvoji nové generace marketingových lídrů. V roce 2016 byl zařazen do prestižního žebříčku Forbes "30 pod 30". O rok později založil a nadále vede Nadační fond Dobrodění. Jindřich se také zabývá video produkci a jeho motocyklový kanál Jednoustopou patří k nejvlivnějším motocyklovým médiím na českém trhu.

Marketing Festival s.r.o., Renneská třída 393/12, Štýřice, 639 00 Brno, IČ 01646486, Obchodní podmínky, +420 739 018 712, info@digisemestr.cz

Tvorba webu

logo-hexa

Hexa Design

gopay logo comgate logo