20 marketingových eventů po celé ČR, které můžete navštívit zdarma

20 marketingových eventů po celé ČR, které můžete navštívit zdarma


14 minut čtení

Budeme optimističtí a řekneme si, že doba pandemie a omezezení osobních setkání už je nenávratně pryč. A tak je ideální čas dohnat ten deficit v navštěvování akcí, seznamování se s ostatními z oboru a vyměňování si zkušeností. Naštěstí k tomu máme v ČR výbornou příležitost. Desítky akcí a meet-upů, kterých se navíc lze zúčastnit zcela zdarma.

Záměrně v tomto seznamu vybírám akce zdarma. Není nic špatného si za vzdělání nebo inspiraci zaplatit, ale v tomto článku se chci zaměřit více na mladší, juniornější marketéry, kteří mohou být teprve na začátku své kariéry. Dobře si pamatuji, že zrovna v mém případě hrála účast na všemožných meet-upech, setkáních a marketingových pivech dost velkou roli v tom, kde jsem a co dělám dnes. 

Rád bych vám doporučil pár akcí, které osobně znám, a další, které se mi objeviliy v mém nedávném průzkumu na LinkedInu. A třeba se na nějaké brzo setkáme osobně.

Marketingové akce v Praze


Reshoper | 17. května 2023

Reshoper je obrovský český veletrh pro provozovatele a zaměstnance e-shopů. Jeho veletržní část je otevřená všem a je zdarma. A už tam potkáte doslova tisíce lidí z oboru e-commerce, můžete si poslechnout některé přednášky nebo se poradit s renomovanými konzultanty. Reshoper jsem před lety spoluzakládal, než jsme jej prodali společnosti Shoptet a akci mohu pro její kvalitu s klidným srdcem doporučit. 

Measurecamp | 9. září 2023

Mezinárodní projekt Measurecamp má už několik let svou českou edici. Pokud je vaší vášní analytika a data, 9. září je rozhodně den, který chcete strávit v Praze na MeasureCampu. Jedná se barcamp klasického střihu, kde se ráno sejde několik desítek analytiků, vypíšou témata, která nabízí ostatním, a akce se v několika různých místnostech rozjíždí. Koncept, kdy se marketéři učí od sebe navzájem, je podle mě skvělý. Moc fandím.

Pražský Barcamp | 29. dubna 2023

Podtitul akce “Vše, co potřebuje dnešní student, aby po ukončení školy našel práci, která ho baví.” už dává tušit zaměření. Myslím ale, že Barcamp je skvělá otevřená platforma pro každého, kdo chce potkat nadšence do IT, technologií, marketingu a reklamy. A kdo chce buď předávat své zkušenosti, nebo jen poslouchat celou sobotu zajímavé přednášky. Mám velké zkušenosti s Barcampy ve Vsetíně, Brně či Ostravě, ale tohle bude můj první Barcamp v Praze. Těším se. 

Ecommerce Beers | 16. března 2023

Meetup lidí z e-commerce u piva, který založila kamarádka Alena Barnová. V březnu se koná už 16. setkání a plánují se i akce mimo Prahu. To rozhodně chválím. Pro sledování dalších akcí doporučuji zapsat se k odběru jejich newsletteru na webu.

SEOLOGER

Ještě mnohem delší historii má Pavel Ungr s pořádáním svého SEOloger na živo. Sympatické komunitní setkání SEO nadšenců u piva vždy s nějakým tématem a přednáškami. Aktuálně se plánuje již 66. setkání.

Ecommerce Talk | 28. března 2023

Komunitní akce pro e-shopaře s podtitulem “pomáháme si zvládnout náročné časy”. Obecně velmi fandím konceptům, kdy si pomáhají nebo sdílejí zkušenosti kolegové z oboru. I když jsem se této akce zatím ještě neúčastnil, dobře znám některé z minulých hostí a ti určitě nasvědčují, že to nebude ztráta času. 

Digismoothie Mixer | 14. března 2023

Digismoothie je zřejmě č. 1 v ČR, za kterým půjdete, pokud budete chtít rozjet e-shop na Shopify. Osobně jsem se s kluky z Digismoothie potkal před pár měsíci, právě ve chvili, kdy vznikaly první nápady na jejich nový event. A ten pilotní se uskuteční právě 14. března v Karlíně. A něco mi říká, že tohle je společnost, které chcete být součástí. Určitě doporučuji mrknout. 

PoVinný visičtvrtek | 30. března 2023 a další termíny

Myslím si, že agentura Visibility má se svým eventem s příznačným pojmenováním “Povinný visičtvrtek” už dnes také slušnou historii. Akce se zaměřují nejenom na technická, marketingová témata ale i obecně na motivaci, work-life balance marketérů, management apod. Rád doporučuji. 

Marketing Hamsters Pivo

Marketing Hamsters bohužel neznám, ale dostal jsem doporučení na LinkedInu, a chtěl bych je pro úplnost v tomto seznamu uvést. Zatím nemám vlastní zkušenost, ale doufám, že se časem na nějakém setkání zastavím. 

PPC / Offline

Robert Štípek se svou agenturou KOFEIN zaměřenou na PPC reklamu v minulosti organizoval cca 3x ročně sraz fanoušků PPC reklamy. Akce byla zdarma a její součástí vždy byly nějaké zajímavé přednášky. Sám jsem navštívil mnohokrát a mohu doporučit. Kvůli inspiraci, i velmi přátelské atmosféře. Jen zbývá doufat, že se letos rozhodnou ke konceptu vrátit a uspořádat další skvělou akci. 

Marketingové akce v Brně


SEO jako Brno | 18. dubna 2023

Jak se dá z názvu vyčíst, jedná se primárně o komunitu SEO specialistů z Brna. Pořádají pravidelná večerní setkání, která se skládají zpravidla z jedné přednášky, diskuse a pak volné zábavy u piva. Většinu organizátorů znám osobně a mohu určitě doporučit. V dubnu se do Brna chystá Filip Podstavec. Více informací najdete v události na FB

Marketingový Škopek

Bude to možná 10 let, co jsem Marketingový Škopek v Brně zakládal. Na začátku šlo skutečně jen o to, že se marketéři setkávají řekněme jednou měsíčně v hospodě a vyměňují si zkušenosti s oborem. Dnes je akce pod vedením agentury InCreative a má určitě lepší či formálnější organizaci. Má svůj web, newsletter a akce mohou mít i nějaký program. Organizátoři mi potvrdili, že se v roce 2023 chystají další. Tak se těším. 

Motion Masterklas | 27. dubna 2023

V brněnské kavárně Trojka se v dubnu odehraje 4. Motion Masterklas. To je akce, která svým zaměřením na motion design né úplně zapadá do seznamu akcí pro marketéry. Nicméně témata jejich eventu se občas digitálního marketingu týkají. Stačí sledovat Facebook studia Motionhouse a uvidíte sami.

PPC na stojáka

Klasika. Přednáška zajímavého hosta, diskuse a pak volná zábava a networking. Takový recept má i brněnská akce PPC na stojáka od agentury Besteto. Pokud vás tedy obor PPCček zajímá, můžete sledovat jejich web a zastavit se na další podvečerní akci. 

Ecommerce Day | 25. března 2023

I v Brně můžete vyrazit zdarma na celodenní konferenci. Alespoň tedy pokud provozujete nějaký ten e-shop. Takové jsou podmínky E-commerce Day, kterou pořádá Google User Group. Pokud e-shop nemáte a jste třeba z agentury, je tam poměrně příznivá cenovka 990 Kč. Program mi přijde fajn, a tak se sám půjdu na akci podívat. Akcí v Brně není nikdy dost. 

Marketingové akce v Ostravě


MarketingON

V Ostravě nás čeká už 10. vydání akce MarketingON od známé agentury Advisio. Je to zřejmě nejskloňovanější akce pro marketéry v Ostravě, která se obyčejně koná v tamním Impact Hubu. Na programu je hned několik přednášek zajímavých hostů z celé ČR. Příští termín ještě není vypsaný. 

Barcamp Ostrava | 13. května 2023

Dobře si pamatuji, jak jsme brzo ráno vyráželi vlakem na Barcamp Ostrava 2011 se skupinou kamarádů a nadšenců do marketingu, IT, techniky… Čas letí a Barcamp je tu pořád s námi. Tuhle komunitní akci mám prostě rád. Potkáte tam nadšené lidi, kterým nevadí na sobě pracovat i během víkendu, a můžete slyšet přednášky na širokou paletu témat. Navíc Ostrava dává tomuhle Barcampu fantastickou atmosféru. Letos se chystám a moc se těším. 

Tím bohužel výčet akcí v Ostravě končí a to je podle mě velká škoda a potenciál pro ostatní něco hezkého, moderního zorganizovat. Vedle neplacených je tu ještě za poměrně symbolické vstupné Onlajnov (dříve IMSraz s velmi dlouhou historií). Historicky se zde konala např. příjemná akce pro copywritery OVACOPI. Teď ale o ničem dalším nevím. Vy ano?

Další místa 


Barcamp 2.0 Plzeň | 1. dubna 2023

O tom, co je Barcamp, jsem se již v tomto článku rozepisoval u příkladu toho v Praze či Ostravě. Historicky u nás šlo navštívit také povedené akce v Hradci Králové, Brně nebo třeba Kolíně. Čest těm, kterým se podařilo koncept udržet a provozovat i teď v současnosti. A jeden takový je i Barcamp 2.0 v Plzni. Opět se koná v sobotu, opět je zdarma a můžete se těšit na přednášky o podnikání, technologiích, osobním rozvoji či vzdělávání. Doporučuji nejen studentům. 

Marketingová Plzeň | 22. března 2023

Moc sympatická komunita a s ní spojené akce se konají pod hlavičkou Marketingová Plzeň. Některé z organizátorů znám osobně, akci sleduji na Twitteru a už dlouho se chystám. Třeba teď 22. března mají hosty se zajímavou přednáškou – Lukáš a Lucka Koneční: Z nuly na tisíce transakcí díky e-mailingu. Viděl jsem ji již na jiné konferenci a stojí za to. Stačí si udělat výlet. 

Marketingový štvrtok Košice

A pokud si chcete udělat ještě o kousek delší výlet, zkuste Košice. Tam se koná pravidelný Marketingový štvrtok v krásných prostorách Tabačky. Akce pořádaná dnes velmi úspěšným e-shopem GymBeam láká na zajímavé hosty z celého Slovenska i Česka. Pro mě má atmosféra Košic opravdové kouzlo a třeba to budete mít podobně. Navíc věřte nebo ne, ale letenky! z Prahy se dají občas sehnat i 20-30 EUR. My o tom něco víme, když jsme v minulosti pořádali Digisemester Košice a létali tam každý víkend :))

Čtvrtkon | České Budějovice

Pro mě další sympatická akce, kterou zatím sleduji jen z povzdálí. Vím, že Čtvrtkon existuje už řadu let a s radostí sleduji, jak zajímavé hosty do jižních Čech zvou. Super je, že mají různé typy akcí. Některé jsou zaměřené na marketing, některé více na vývojáře, apod.

Znáte další fajn akci pro marketéry, která je zdarma? Můžete mi napsat na LinkedInu nebo třeba e-mailem na faborsky @ gmail.com

Meetupy jsou skvělým doplňkem ke vzdělávání

Pokud se budeme bavit o marketingu, kontinuální vzdělávání z kvalitních zdrojů je rozhodně základ. Proto je naším posláním neustále zlepšovat možnosti, které marketérům nabízíme. Ať už je to rok od roku lepší semestrální studium Digisemestr nebo některý z našich online kurzů Digisemestr Online.

Vedle toho jsou ale výše jmenovaná setkání marketérů a různé mini-konference nejenom skvělým zpestřením, ale také užitečným doplněním znalostí. Není nad možnost probrat své nové znalosti, zkušenosti nebo starosti s konkrétní kampaní s kolegou/kolegyní spíše při nějaké méně formální příležitosti než někde v jednačce kanceláří. 

Snad tento seznam poslouží co nejvíce lidem a třeba se na nějaké akci setkáme osobně.

A pokud chcete mít přehled ještě o větším množství akcí v ČR. A ještě třeba konkrétně zaměřené na e-commerce, mohl by se vám hodit průběžně aktualizovaný kalendář André Kohouta

Vše důležité, co potřebujete vědět o digitálním marketingu pro e-shopy, na jednom místě. Strukturovaně. Srozumitelně. Zkrátka, tenhle kurz od Digisemestru je investice do vzdělání, která se vám mnohonásobně vrátí.

Oslovili jsme nejlepší lektory. A ti připravili lekce, které pokrývají e-commerce marketing v celé jeho šíři: Od SEO, obsahu, UX, analytiky přes PPC systémy a sociální sítě až po základy práva, cenotvorby nebo tipy pro zahraniční expanzi. Žádný jiný e-commerce kurz v Česku není tak komplexní a orientovaný na praxi.

Navíc jsme nezávislí. Neprodáváme konkrétní aplikace, služby, nástroje, ale vzděláváme. Nikoho neprotežujeme, nic nezamlčujeme. Představujeme e-commerce v celé jeho šíři.

4 890 Kč bez DPH

Chci vědět více

Líbí se vám článek?
Sdílejte jej s přáteli!


Autor článku

Jindřich Fáborský | | |

Jindřich Fáborský již více než 13 let zvedá standardy marketingového vzdělávání v České republice prostřednictvím svých projektů. Je zakladatelem Marketing Festivalu, jedné z nejvýznamnějších marketingových konferencí v Evropě. Jeho další projekt Digisemestr každoročně vzdělává 250 marketérů a přispívá k rozvoji nové generace marketingových lídrů. V roce 2016 byl zařazen do prestižního žebříčku Forbes "30 pod 30". O rok později založil a nadále vede Nadační fond Dobrodění. Jindřich se také zabývá video produkci a jeho motocyklový kanál Jednoustopou patří k nejvlivnějším motocyklovým médiím na českém trhu.

Marketing Festival s.r.o., Renneská třída 393/12, Štýřice, 639 00 Brno, IČ 01646486, Obchodní podmínky, +420 739 018 712, info@digisemestr.cz

Tvorba webu

logo-hexa

Hexa Design

gopay logo comgate logo